14 d’oct. 2012

"Españolizar" ye...



O ministro de Educación y Cultura, José Ignacio Wert, dice no esdicir-se y no rectificar "una coma" amán de que l’intrés de l’Eixecutivo espanyol ye "españolizar a los alumnos catalanes", car "por más vueltas que le doy, no veo nada reprobable en usar el verbo españolizar".

En una entrevista d’o diyario 'El Mundo', Wert se describe como "un nacionalista cívico español" y li se fa que "el término nacionalista no tiene por qué ser estigmatizado, siempre y cuando no se refiera a nacionalismos excluyentes".

Seguntes iste carnuz o suyo nacionalismo “españolista” no ye excluyent encá pretenda imposar una anviesta d’Espanya tant esbirriayada.

Ta ells, “españolizar” ye imposar a luenga castellana, o dreito castellán, funcionarios y mayestros que només charren o castellán encá tiengan qu’admenistrar y amostrar a escribir a millons de presonas con luengas distintas, acotolar atrás culturas, fer a mofla d’atros puntos de vista, mentir y malmeter a unas CCAA debant d’atras ta qu’esdeviengan unatra vegada en simplas gubernacions cevils.

Os catalans li han dito a iste modelo d’Espanya que prou, ells, no pas como nusatros, aiman cudiar y proteixer a suya luenga -que tamién ye nuestra- y no se’n deixan mangoniar més per mans foranas.

A graniza mayoralla d’os aragoneses semos ya “españolizados”, ixuplidando as nuestras antiquismas luengas propias -aragonés y catalán, que no pas o castellán imposau per funcionarios foranos- ; o nuestro dreito historico (fueros), a nuestra cultura, as nuestras ideyas propias y o nuestro argüello y dignidat como pueblo.

Españolizar” ye, de cutio, imposar a Castiella més imperialista y excluyent an no cullen atrás nacionalidatz ni tampoc no atrás trazas de estar espanyol, una Castiella on que muitos ciudadans de l’Estau y bell uns aragoneses prencipiamos a estar ya més que fartos.




Comentario censurato en l'espanyolista Heraldo de Aragón....
Per no estar guaire "españolizado"???.

1 comentari:

  1. si es que es una pena, en japón el nuevo modelo de estudios lo primero que es enseña es a no ser patriota, pues les explican que son japoneses por casualidad, que si hubieran nacido en la india serían hindúes, si en inglatera ingleses etc etc.... y que los libros de historia están mal escritos :)
    Un saludo!

    ResponElimina

Si en queretz, podetz deixar un comentario astí